İçeriğe Atla Menüye Atla
logo
KOCAELİ
Kocaeli Valiliği
İl Afet ve Acil Durum Müdürlüğü

KAYMAKAMLIKLARA HASAR VE ZARAR TESPİT EĞİTİMİ 10 Ekim 2017

Kocaeli AFAD İl Müdürlüğü, İlçe Kaymakamlıklarının belirlediği hasar ve zarar tespit komisyonlarının personellerine eğitim verdi.

 

Kocaeli AFAD, afet ve acil durum hazırlıkları bağlamında Kaymakamlıklarca belirlenen hasar ve zarar tespit komisyonlarına İl Müdürlüğünün Konferans Salonunda eğitim verdi.

Kocaeli AFAD İl Müdürü Salim Tekoğul tarafından verilen eğitim, yoğun katılım dolayısıyla altışar ilçenin katılımıyla iki oturum halinde gerçekleştirildi.

Derince Kaymakamı Akın Yılmaz’ın da katıldığı eğitimin, İlçeleri etkileyen su baskını gibi lokal afetlerde tespitler için zaman kazanmak ve afetlere vakit geçirmeden müdahale etmek amacıyla organize edildiği dile getirildi.

Kocaeli AFAD İl Müdürü Salim Tekoğul, İl Müdürlüğümüzün talebiyle Kaymakamlıklarca oluşturulan hasar ve zarar tespit komisyonlarının üyelerine bu eğitimle bir farkındalık kazandırılacağına inandıklarını söyledi. Hasar ve Zarar Tespitin farklı işlem olduğuna değinen Tekoğul, iki başlıkta kurulan bu komisyonların çalışma alanlarını anlattı.

“ZARAR VE HASAR AYNI ŞEY DEĞİLDİR”

Zarar tespiti eşyanın gördüğü zarar anlamında değerlendirmek gerektiğini, bu nedenle İlçelerde mal müdürlüğü ve muhasebe birimlerindeki uzmanlardan oluşturulduğunu belirten Tekoğul, hasar tespitin ise afetin yapılara verdiği hasarları belirlemek anlamına geldiğini, bu kapsamda İlçelerdeki inşaat mühendisleri ve teknikerlerinden ve mimarlardan kurulmasını sağladıklarını söyledi.

7269 sayılı Afetler Kanunu ve 5902 sayılı AFAD Teşkilat Kanunu ve uygulama mevzuatları kapsamında sunumunu yapan Tekoğul, genel hayata etkililik kavramı üzerinde durdu ve afetin yardım odaklı sonuçlarının bu kavrama bağlı olduğunu ifade etti.

“ACİL YARDIMLAR İÇİN SÜRELER ÇOK ÖNEMLİDİR”

Acil yardım konusunda da bilgi veren Tekoğul, afetzedeler için acil yardım taleplerinin Kaymakamlıklarca kısa sürede İl AFAD Müdürlüğüne gönderilmesi gerektiğini, çünkü 15 günde bu başvuruların AFAD Başkanlığına iletilmesi zorunluluğu bulunduğunu hatırlattı. Altyapı hasarlarına ilişkin acil yardımın ise Kaymakamlık aracılığıyla Belediyelerce 15 gün içinde AFAD İl Müdürlüğüne gönderilmesinin yeterli olduğunu sözlerine ekledi.